Min lilla halsduk

Är ganska nöjd med min halsduk som jag virkade färdigt förra helgen. Den var enkel och gick supersnabbt att få klar. Vilket passade mig utmärkt eftersom jag fortfarande har dåligt tålamod när det gäller virkning.

Förra hösten fick jag för mig att jag skulle lära mig virka. Då hade jag inte virkat sen de två sneda grytlapparna jag fick göra i syslöjden för typ 20 år sen. Hittade virkskolan på garnstudio.se och började öva lite men det har inte blivit något som jag kommer att använda förrän nu. Nu funderar jag på att göra en likadan fast röd.

Sen får jag nog höja ribban ett snäpp...

4 kommentarer:

vero sa...

Duktigt gjort!! Är lite avis på dem som klarar av att sticka o virka.

Kattfot sa...

Kunde jag lära mig så kan du...I promise!!!

Krimskrams sa...

Tycker den ser väldigt gosig ut.

Anonym sa...

Vilken snygg halsduk du har gjort!!!