Ägghuvor och russinhänder


Idag har det tovats, fast inte nål utan med såpa för ovanlighetens skull. Det blev 12 stycken ägghuvor som just nu står på tork. När de är färdigtorkade ska jag klippa till kanterna och sätta fast lite dekorationer på dom. Mina händer ser ganska skrumpna ut just nu av allt gnuggande i varmt såpvatten.
Här är senaste dockan, som snart ska få ett par gröna vantar och fixas till lite...sen är hon klar :-)

Skulle egentligen krattat upp de sista lövhögarna idag, men så blev det inte. Var mycket mysigare att pyssla i köket med en svartvit katt som höll mig sällskap på köksbänken.

Vad har ni pysslat med idag?

11 kommentarer:

A sa...

Så sött! Jag har inte pysslat så mycket, mest söndagsstäd och mys. :)

Anonym sa...

Å det ser ju jättefint ut!
Vad kul att få se.

Hulda sa...

Så søt den dukken ble, de er så fine de tovede dukkene dine. Den blir nok enda finere med grønne votter og mer pynt.

I dag har jeg laget noen merkelapper som jeg skal bruke på julegavene. :) Har lagt ut bilder av de.

JULIEK sa...

Så søt den var : ) Jag skulle også ha krattat i hagen, men så kom snøen.

Kattfot sa...

Anna: Ja mys är inte helt fel, och det är liksom rätt årstid nu också!

Nilla: Tack, va roligt att höra :-)

Hulda: Tack snälla, vad glad jag blir. Tror också gröna vantar kommer blir bra till. Ska kolla in dina julklappslappar!

Julie: Attans, vad typiskt att snön kommer när man bestämt sig för att kratta.

Line sa...

Så flink du er! Den ble bare skjønn..og sikkert alle de andre også :o) Jeg sitter for det meste ved symaskinen når jeg har anledning...ny veske igjen ;) -og jada jeg skulle vært ute i hagen og reddet perlagoniene og satt tulipanløker men her er det 3 grader og regn så det får bli en annen gang.

Anonym sa...

Fina dockor du gjort. Hur mycket ull går det åt för en docka. Tror det kan bli perfekt pyssel till min 10-åring /Annika

Kattfot sa...

Annika k: Oj, det är lite svårt att uppskatta, och beror ju helt på hur man gör dem. Ull väger ju inte speciellt mycket, men jag lyckades få utslag på köksvågen 10 gram vägde en sån gumma med luva som finns lite längre ner i bloggen.

Sisah sa...

Gosh, are they nice. Can´t you give a course in english, how to do these puppets?
Oh, sind die süß. Kannst du nicht eine Anleitung geben, wie man die macht?

Gita sa...

Åhh vilken söt!

Sigruns German Garden sa...

Very nice, your Angel! I've got an teddybear and a pony two days ago to my birthday, made in the same way, they are so pretty!

Sigrun