Blomning

Ååh, vad glad jag blev när jag upptäckte att några av mina orkideér börjat blomma. Jag köpte en planta för nästan precis ett år sedan. I somras tyckte jag att det var lite väl trångt i krukan så jag chansade och delade plantan i två delar. Nu har jag helt plötsligt två plantor som blommar, och fler små knoppar är på väg. Har ingen aning om vilken sort det är men blommorna är små och doftar nästan lite svagt av vanilj.

Härligt med lite blomning inomhus, nu när det börjar klia i trädgårdsfingrarna. Till helgen ska jag nog så lite frön i alla fall.

I was really happy to discover one of my orchids had started to bloom. I can hardly wait for the gardening season to start, so it´s really nice to discover "flowering surprises" indoors.

2 kommentarer:

Sisah sa...

Congratulations! I gave up cultivating orchids, they bloom once or twice and then they seemed to suffer here on my window-sills.
I also can´t wait for spring or for just a little bit of sun. It´s very dull here at the moment.

Lusthuset sa...

Var roligt att det blommar hemma hos dig. Orkideer kan ju vara lite trixiga ibland. Dina är jättesöta. Jag har några som blommar snällt då och då bara man inte vattnar dem för mycket