Jag vet inte varifrån energin kom

... men äntligen är mitt arbetsrum städat och röjt. Det bästa var att jag tog bort hörnsektionen till min billy bokhylla. Rummet blev så mycket större och luftigare. Vet inte varför jag köpte en hörnsektion överhuvudtaget, gillar egentligen inte såna. Har varit lite småsur på Ikea för att dom slutade med 60 cm bredden på billyhyllorna precis när jag behövde fler hyllplan. Men så hittade jag den här smala hyllan skulle vara perfekt för tyger, ull och sånt som jag vill ha synligt men ändå damm- och kattfritt. Så nu kan jag nog förlåta Ikea ändå ;-)

Lite frösådd har det blivit också. Har en massa fröpåsar liggandes så det fick bli några krukor med daggsalvia, sommardahlior, brokgyckelblomster och kinesisk riddarsporre.
...och just ja (kors i taket) lilla lapptäcket är klart!

5 kommentarer:

Lusthuset sa...

Det är väl skönt när man får det som vill. Ibland känner man bara att energin finns där och då skall man passa på. Härligt att har sått frön, det är ju alltid spännande. Har krattat till första rabatten idag i vårsolen. Ha en bra vecka. Kram.

JULIEK sa...

...men den hyllan var ju jættefin, den måste jag også titta nærmere på : )

Anonym sa...

Så deilig å få ryddet litt på hobbyrommet, jeg har sortert alle stoffene mine i helgen, og lagt massevis av stoff bort, blir aldri eller sjelden brugt, så da får de ikke ligge å ta opp plass....

Godt du fant en annen løsning for hyllene dine, kan ikke være langsint på Ikea...=)

Kattfot sa...

Lusthuset: ja det är precis så det ska vara. Så härligt med vårkrattning *längtar*

Julie: visst är den, glasdörren är precis vad jag behöver.

Karna: Nä det är ju lite onödigt ;-)

Stina sa...

Ja, men den hyllan blir bra. Den var fin. Kram Stina