Favoritprylar

Jag hittade en utmaning på Karins blogg för en vecka sedan - nämligen att välja ut fem favoritsaker. Är lite sen i starten och det var faktiskt lite svårt. Men när jag väl satte igång så lyckades jag välja ut mina favoriter just nu:

1. En sak var självklar - min iPod. Jag är beroende av den. Inget kan få mig att koppla bort omvärlden som musik och det behövs ju ibland när man pendlar. Med lurarna i öronen ser jag ut ungefär som figuren på min prickiga lilla börs som iPoden bor i.



2. Mina förvaringsboxar från Ikea. Jag har många :-D och kommer definitivt skaffa fler. Borde fixa etiketter för jag får alltid öppna en massa lådor innan jag hittar det jag ska.



3. Mina små pelargonplantor vurmar jag lite extra för just nu. Dom får extra mycket kärlek och omvårdnad, särskilt som jag inte ha de bästa förutsättningarna ljusmässigt. Men upp ska dom. Det är första gången jag sår pellisar och jag vill ju förstås att alla ska klara sig så jag får massvis med ljusrosa pelargoner att ställa ut på trappan i sommar.



4. Jag gillar prickar, så mina koppar från Greengate måste med på listan. Just nu förvaring för småsaker, nålar och annat grejs eftersom jag inte fattat att det är lattemuggar (inte för att det är så noga). Är lite sugen på att köpa några i grönt . Kaffe borde ju smaka ännu godare ur såna i sommar.



5. Och så sist men inte minst, min favoritväska som jag använder nästan varje dag. Här ryms mycke grejor!


Höll på att glömma, skickar vidare utmaningen till er som vill hänga på :-D

9 kommentarer:

Åsas Kammare sa...

Prickigt är superläckert!

Kattfot sa...

Åsa: Visst är det! Och så blir man så glad av prickar :-)

Anonym sa...

Jag kan aldrig motstå en bloggutmaning och hänger genast på!

Anonym sa...

Kul att du hängde på utmaningen! Fina favoritprylar också. Jag funderade länge på om jag skulle ta med min Ipod på listan men den fick stå utanför denna gång. De där söta prickiga muggarna kollade jag på häromdagen. Prickar är så vårligt!

Strumpstickan sa...

Vilken underbar väska!

Kattfot sa...

Annica: Va kul, ska kolla in din lista :-) *kram*

Karin: Kul utmaning tycker jag. Visst är muggarna söta!

Strumpstickan: Ja jag älskar, den funderade bra länge innan jag slog men det visade sig vara ett toppenköp :-)

Hulda sa...

Så mange fine ting! Den vesken til iPoden var virkelig kul. :) Koppene fra Greengate var også kjempefine, jeg har en mugge i den serien, rød med hvite prikker på.

Mrs M sa...

Vilka fina saker du har valt ut, snyggt att de matchar varandra också :-)!

Kattfot sa...

Hulda: Mmm, Greengate har verkligen många fina saker.

Mimmi: Oj, ja det tänkte jag inte på *hihi* men det blev ju ganska välmatchat!