Ibland vet man bara...

Om det finns något som ger mig beslutsångest så är det att välja blommor och plantor. Igår svängde jag förbi plantskolan på vägen hem. Tanken var att jag skulle köpa tulpaner. Men för att komma till tulpanerna innebär det att man måste gå förbi pelargonavdelningen. Farligt! Senast jag var där stod jag nästan i en timma och försökte välja...det slutade med att jag gick därifrån utan någonting. Försökte snabbt ta mig förbi pelargonerna utan att titta, men något fångade intresset. En snabb handrörelse och den var min! Jag betalade förstås för den i kassan ;-)


Kunde inte motstå färgen på blommorna, det faktum att det var en stjärnpelargon eller de fantastiska bladen. Lotus Land heter sorten och just den här kommer från Sörgårdens pelargoner. En riktig liten karamell!
When I´m buying plants I always have difficulties making up my mind. But yesterday I just knew I had to buy this pelargonium. It´s called Lotus Land.

5 kommentarer:

Lusthuset sa...

Oj!!! Den har jag inte sett förut. Verkligen en liten goding. Nu väckte du mitt habegär (ganska lättväckt när det gäller pelargoner). Gå inte runt pelargonavdelningen utan rakt på, för pelargoner kan man ha många av, eller hur. Ha en bra kväll.

Kattfot sa...

Lusthuset: Åh jag håller absolut med dig! :-D

Anonym sa...

Så snygg! Samma sak händer ofta för mig i affärer som har mycket jag vill ha. Trots att jag bestämt mig för köp avstår jag pga att jag inte kan se gobitarna för allt annat. :)

Jag köpte en stjärnpelargon från Sörgåren för ett tag sedan. Själva blomman är lik men bladen på din var jag helt otroliga!!

Kattfot sa...

Karin: Puh, va skönt att jag inte är ensam ;-)

FO - 2 sa...

Denne var flott! (:

Linker til deg. Håper at det er ok. (: