De sista tulpanerna...

Sist ut att blomma bland mina tulpanerna är den här liljeblommande sorten som heter Ballade. Jag hade glömt bort vilka lökar jag satte i höstas så det blev en överraskning att se vad som skulle slå ut.

I början hade dom en skarpare lila färg som jag var lite skeptisk till, men nu när de har blommat i några veckor och färgen bleknat så är de otroligt vackra. Får se om de vill komma tillbaka nästa år igen.

The last tulips this season. They were a bit of a surprise, cause I had totally forgotten about them.

5 kommentarer:

JULIEK sa...

Den var utrolig vacker. Jag har inte løkar i trædgården, det er synd før det er så vackert på våren, måste kanskje sette några til høsten. Jag bruker også glømma hva jag har satt ned. Nu er det flera saker i min rabatt som jeg er jættenyfiken på vad blir : )

Karin sa...

Vilken otroligt vacker bild! :) Hoppas att tulpanen återkommer även nästa år. Alltid tråkigt när de försvinner eller kommer upp i ny skepnad.

Poppins sa...

En ovanlig vacker färg. Kul med lite överraskningar ibland!

Kattfot sa...

Julie & Poppins: Ja det är tur att man har lite dåligt minne, så man kan bjuda sig själv på lite överraskningar! :-)

Karin: Tack, gillar att fota saker från lite andra håll än det man vanligtvis betraktar dom från. Ja tulpaner är ju lite ovissa på det sättet, får nog sätta nya i höst för att säkra återkomsten ;-)

Anonym sa...

vackert foto!