När habegäret blir för stort åker symaskinen fram

Hur glad bli man inte av en sån här förpackning!? Beställde lakan och örngott från laredoutes rea för någon vecka sedan. Missuppfattade måtten på örngotten som visade sig vara alldeles för stora och dessutom kvadratiska. Det normala kanske hade nog varit att skicka tillbaka dom, men habegäret var för stort och så såg jag möjligheten att få lite stuvbitar av det rosiga tyget . Igår tog jag fram saxen och sydde om.


Miranda, hjälper till att hålla stolen varm mellan sömmarna. Hon är lite sur och deppig eftersom husse och matte tvingar i henne äcklig medicin.

Provbäddning, japp här kan jag absolut sova.

Found these pillowcases on sale, but didn´t pay enough attention to the size (too big). Normally I would have sent them back, but couldn´t resist the possibility to get some pieces of that lovely rosy fabric. Half an hour by the sewing machine took care of the problem.

8 kommentarer:

Hem & Harmoni Marie sa...

Förstår dig.. hade inte heller kunnat skicka tillbaka något så fint! Och det blev ju jättebra när du sytt om dom!
Ha det gott! :)

Lusthuset sa...

Så fint det blev. Du är verkligen händig. Stackars liia kisse, det är inte roligt att ha ett sjukt djur hemma. Hon blir nog bra skall du se. Kram i regnet.

Karin sa...

Men åhh fanns de lakanen på rea!? :) Så fint det blev när du fixat till dem. Hoppas din katt blir bättre snart så att hon slipper medicin...

JULIEK sa...

Så nydelig en katt du har, och kuddarna i sengen var utrolig fine : )

Poppins sa...

Det blev fint. Får också lust att krypa ner och sova sött. Får dra mig tillbaka till min egen "loppelåda"...
Kram

Brunkullan sa...

Och jag kan inte nog ofta gnälla om att jag inte har någon symaskin...tänk så mycket jag skulle kunna hitta på då:-)

Fiiiiiiiint!!!

Susanne

Kattfot sa...

Hem & Harmoni: Nä det gick ju bara inte.

Lusthuset: Tack för dina rara ord, Miranda hälsar också :-)

Karin: Javisst, å som jag suktat efter just det där mönstret!

Julie: Ja jag sover som en prinsessa *hihi* har ju velat haft det dom där kuddarna länga nu och jag ångrar inte köpet...även om det blev lite galet.

Poppins: Ja nu vete 17 om jag nöjer mig med våra andra sängkläder, dom känns ju jättetråkiga.

Sisah sa...

Your work on these pillow-cases was really worth it! They look lovely especially in this combination with the white ones.