När det regnar...

Det är inte helt fel med regn och rusk. Måste erkänna att jag tycker det är ganska mysigt. Jaja, visst finns det gränser. Jag lovar, jag kommer klaga på dåligt väder också! Men kommer man bara i rätt stämning och släpper dom där planerna på att bara sitta ute i en solstol, läsa en bok och få lite färg på sina bleka ben så är det faktiskt inte så pjåkigt. Känner jag mig själv rätt hade jag nog snarare börjat med något
"borde"-projekt som att rensa ogräs eller putsa fönster. Nä, regn och rusk gör mig lite lat när det gäller "borden" men desto mer benägen att hamna i mysstämning. Och lite tråkighet ger inspiration. I eftermiddag har jag därför myst vid mitt skrivbord, bläddrat i böcker och tidningar. Druckit kaffe ur kopp med fat (hög mysfaktor). Sytt lite grann på en enkel påsväska och bara varit. För så är det nog med mig... jag kan behöva lite dåligt väder för att hitta till det där "bara vara stadiet".

We´ve had quite some rain lately. Not exactly the kind of weather you wish to have on your vacation. But if you just get in the right mood, things will happen. As it dit for me today. I got into a cosy creative mood. Spent the afternoon browsing through some books and started making a simple tote bag.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Ja på sätt och vis förstår jag hur du menar men samtidigt är det för trist med allt detta regn som "förstör" växterna. Idag har vi dessutom haft rejält med blåst, inte kul alls. Men som sagt, det är mysigt att sitta inne och pyssla lite grann. Det ser härligt ut vid dit skrivbord och muggen du har gillar jag. :) Kul att du sytt på en väska. Jag har ägnat dagen åt att sprätta foder på en gammal väska som jag håller på att sy om. Ha en fin vecka och kram!

Kattfot sa...

Växterna ja, usch nä jag blundar för dom! Kramkram

JULIEK sa...

Jag selv er en sånn som myser jættemycke nær det regnar. Jag gillar at gå turer i regnet och å mysa inne eller under en paviljong med en bok eller tidning. For meg er det skønt at det regnar iblant, men forstår ju også at det kan bli litt mycke for er i søder.

Poppins sa...

Det är helt rätt som du skriver. Det som är positivt med dåligt väder är att man kan få vara inne utan att ha dåligt samvete. Och inne kan man bara finnas till, pyssla lite om man vill, läsa och fundera ut nya projekt.
Men man måste kunna gå ut emellanåt och njuta av sommaren också. Idag har vi faktiskt skådat SOLEN och kunnat klippa gräset. Det har inte hänt på flera veckor känns det som.
kram

Åsas Kammare sa...

Jag håller helt med, när det regnar är det mer "tillåtet" att bara vara och det är ju så skönt ibland!
Ha det gott! :)

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så mysigt det ser ut! Och du har en sån kopp med!!? Jag har två mindre som jag köpte på loppis men vill ha flera, de är så fina tycker jag, bara din bild skvallar om mysfakton med dem... Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

...glömde, jag tycker också det är mysigt med dåligt väder, sitta inne , tända ljus och inte känna samma måsten som det blir när det är strålande solsken, även om man kan sakna solen efter några dagar i regn... ; ) Mari.

Kattfot sa...

Julie: Vad skönt att det finns fler än jag ;-)

Poppins: Härligt att ni fick lite fint väder till slut, och visst uppskattar man det otroligt mycket.

Åsa: Håller helt med!

Mari: Visst är de fina. Ska hålla ögonen öppna efter fler delar ur samma serie. Fast det är trevligt att ha lite enstaka omaka koppar ändå.