Mer förvaring åt mig!

Har funnit en ny plats här i livet. Eller snarare en ny plats i mitt lilla arbetsrum. Har tidigare haft bordet stående mot fönstret eller längs ena långsidan av rummet. Tills i helgen, då jag kom på idén att flytta ut bordet från fönstret så att det står ut från väggen intället. Varför har jag inte kommit på det tidigare? Nu kan jag ju gå runt det och det kommer bli mycket enklare att sitta och sy. Jag är så himla nöjd och blev lite sugen att fixa till ännu mer. Dags för ett Ikea-besök, för här ska inhandlas lite fler boxar och glasburkar att ha tittvänliga småsaker i. Har jag sagt att jag gillar förvaringsprylar? Om det här är en "före"-bild så vågar jag utlova ännu mer förvaring på "efter"-bilden.

Borde få upp något på väggarna, för dom är alldeles tomma. Fast jag gillar liksom att ha det lite rent och inte så pyntat där jag ska vara kreativ.

Jag vet, Ikea built this room....

6 kommentarer:

Hulda sa...

Det ble jo veldig bra sånn som du plasserte arbeidsbordet. Fint å kunne være på begge sider når man skal sy. Likte boksene og glassene du skal kjøpe på IKEA.

Flott de stoffkledde bradsene du har funnet. Grattis med kameraet også - litt av en overraskelse! :o)

Poppins sa...

Själv är jag lite av en slarvmaja när det gäller förvaring. Är lite avundsjuk på alla ordentliga skåp- och lådmänniskor... Och det är vackert med snygg förvaring.

Anonym sa...

Åhh härligt med förvaring! Det skulle jag också behöva (kanske får bli en tur till ikea då :)). Smart att flytta ut bordet från fönstret. När man ska arbeta med kreativa saker vid det behöver man ju komma åt från alla sidor. Kram!

Hem & Harmoni Marie sa...

Det var ju jättebra! Jag håller också på att försöka skapa mer ordning i mitt arbets- och syrum.
Många boxar från Ikea har jag... :)
Kram Marie

Anonym sa...

Vilket trevligt arbetsrum! Själv delar jag mitt med en samlare/musiker...

Du är utmanad!

Kattfot sa...

Hulda: Ja det blev helt perfekt :-)

Poppins: Kan lova att det är ganska rörigt i vissa av lådorna ;-)

Karin A: Precis, inte helt fel att komma åt från alla håll.

Marie: Boxarna är bäst!

Soffy: Tack :-) jo det är en liten lyx att ha sitt eget