Tredje andvent, julpynt och favoritkoppar

Tredje advent och bara en vecka kvar till jul. Vi har fortfarande inte hittat julsakerna trots att vi gick igenom alla kartonger i förrådet igår. Ingen större fara på taket för jag pyntar inte så himla mycket och i år ska vi ju inte ha någon gran. Men det är ändå några få saker som jag saknar litegrann.

Mest uppskattar jag tända ljus och julblommor. Vita hyacinther, amaryllis, julrosor och julstjärnor är ju så vackert. Hyacinther blommar ut ganska snabbt så de avverkas på löpande band. Julstjärnor lyckas jag alltid ta död på, så i år fick det bli alternativa stjärnor i form av succulenter istället, dom lär inte dö i första taget ovanför ett varmt element.

När vi gick igenom alla kartonger kunde jag inte låta bli att ta fram några uppläggningsfat och en kanna ur H:s ärvda servis. Lite synd att ha den nedpackad, men vi har ingen vettig plats för den just nu. Någon gång ska den få stå uppställd i ett fint skåp, redo att användas. Vore kul att duka upp med en komplett servis någongång.

Är nog lite sugen på att ta fram några av kaffekopparna också. Jag gillar verkligen att dricka kaffe ur kopp på fat. Inte särskilt gamla, men favoriter såhär till jul och nyår är några kaffekoppar med silverkant som jag fick av mamma i julklapp för några år sedan.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det något extra att dricka kaffe ur fina koppar? Jag är verkligen ingen mugg-fantant.

Så mystiskt med jullådan! Ni har inte flyttat dem till en annan låda/ väska? Eller har de i en garderob? Försök tänk dig tillbaka när du stoppade ner allt pynt!

Jag ber om ursäkt att jag är lite på, men jag kan bli besatt av såna här saker :)

Annars ser det så fint ut ändå!

Kattfot sa...

Ingen fara Soffy, alla tips är välkomna. Säkert har de hamnat på nåt "smart" ställe. I vanliga fall hade jag nog också blivit besatt och vänt upp och ner på halva huset för att hitta grejerna.