Gula blommor

Helt plötsligt har hägg och syren slagit ut, lika snabbt som kungsängliljorna helt plötsligt vissnat bort. Det går undan! Några gullvivor finns fortfarande att plocka in. Dom är ju så söta. Vad kommer härnäst... akleja, alunrot och löjtnantshjärtan. Nu är det bukettider - ända fram till hösten!

Gamla tulpansorter är säkraste korten. Mina Golden Apeldoorn har kommit igen i fem år nu, till skillnad från andra sorter jag provat. Tror till och med att de förökat sig. Det var ett bra nybörjarval av mig!

Doftliljelökar hade jag nästa glömt bort. Ner i jorden med dem! Så vackra och doftar underbart i sensommarkvällen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Oj vilka vackra foton! Här uppe har vi nyss fått tussilago men snart så har vi också grönt och skönt. Kram

Kattfot sa...

Annica: Ja snart är ni ikapp! Långa ljusa nätter gör susen :-)

Frida sa...

Vilka fina bilder! Ja nu är det bukett tider, härligt! Jag skulle också valt den rosa.
Ha en fortsatt trevlig kväll!
Kram Frida

Merja sa...

Ja man får passa på att plocka små buketter nu.Det är ju så fint att ha inne,när man har tid att vara där;))
Doftlijelökar..vet nog inte hur blomman ser ut.
Ha det gott!

Anonym sa...

Åh, du skriver så jag kan känna doften och ivern och glädjen!

A home far away sa...

Men vilka härliga färgglada foton du visar för oss! Jag förstår att ni njuter av våren i Sverige nu:_)

Må gott
Gunilla

Sussie sa...

Hej på dig, vilka underbara blomsterbilder du har tagit, man blir så glad. Min favoritblomma förgätmigej blommar här för fullt så den njuter jag av i fulla drag. Hoppas att allt är bra med dig, många kramar Zanna