Primadonna i bukett och fin herre på operan

Igår besökte jag och syster öppet hus på Operan och så tog vi oss en tur bland konsten på Nationalmuseum. I museishopen fastnade jag framför boken Blommorna och konsten. Fingrade en bra stund på den. Ångrar att jag inte slog till direkt, hade varit perfekt söndagsläsning.
Slog däremot till och köpte några pocketböcker. En av dem har jag velat läsa länge - Eunuckens gåta av Jason Goodwin. En deckare som utspelas i 1800-talets Istanbul.

I brist på läsning om blomsterarrangemang fick jag fixa ett på egen hand. Kanske skulle haft mer blad och annat grönt i. Blev många maffiga blomster tillsammans... och hmm.... doft därefter. Antingen får jag ha den utomhus eller så får jag plocka ur floxen! Går det förresten att missa primadonnan i rödorange? Hon måste smugit sig in i fel förpackning för jag trodde köpte en helt annat dahlia. Visserligen röd, men enkelblommande.

En av de fina herrarna på operan. Tyvärr sjöng han inte för oss.

5 kommentarer:

Karin sa...

Vilken söt bukett! Boken ska jag kika efter, gillar deckare och Istanbul...

Kram Karin

Sussie sa...

Så härlig utflykt, härligt med kultur :) Din bukett är helt enastående vacker. Spännande med en ny bok, recention kommer väl ?
Ha en fin dag, kram.

Lilla huset på prärien sa...

Den boken har jag inte hört någonting om. Men jag ska villigt erkänna att jag är mycket dåligt uppdaterad på bokfronten för tillfället...

Så härligt att få gå på opera! Det var många år sedan för min del :)

Kram Jenny

Merja sa...

Lyxig bukett!!
Har nåt till dig på min sida:)

Poppins sa...

Jag har hört mycket om Eunuckens gåta så nu måste jag nog läsa den! :)
Låter kul att gå på öppet hus på Operan. Jag tycker om att gå på en föreställning så att få se lite bakom kulisserna hade varit spännande.
kram