Nya idéer och fallfrukt

Jag är helt såld på idén att rama in vackra tyger med broderiramar i olika storlekar. Kolla här!
Panduros rea passade jag på att köpa ett gäng ramar. Alla i samma storlek dock men jag får ju börja någonstans!
I helgen har jag modellerat med papperslera. Tänk att jag hade glömt bort att det var så roligt. Var nog tio år sen sist jag provade. Nu vet jag vad jag kommer pilla med i höst!

Den här härliga synen av röd fallfrukt i oktobersolen passerade jag ett antal gånger igår med skottkärran i högsta hugg. Det är många kärror löv kvar *pust*

6 kommentarer:

Hem och Harmoni Marie sa...

Så fint du gjort med leran! Jag är imponerad!
Kram Marie

Angel.Pearls sa...

Hej, vilken rolig o inspirerande blogg jag hittat till, å vilka fina bilder! Jättegullig kattfott - får man "låna" den bara lite grann?? Trevlig vecka // Eva med Pärlbloggen AngelPearls

Willewira sa...

Det var en rolig idé! Har nog aldrig tänkt tanken ens. Men så är det ju ofta... man ser något och "Åh, men så kan man ju göra"-momentet uppstår.

Papperslera? En liten dum en har inte alls koll på vad det är... Är det som vanlig lera?

Fallfrukt... har vi också mycket av. Tänkte jag skulle ta hand om det mesta i år, men det vi i katten om jag orkar. Hälften kanske och det vore bra.

Ha en skön dag i höstruske!
Kram Willewira

Unknown sa...

Men så fint det blir att rama in vackra tyger!Var in och kikade på länken,hon har ju gjort jättefint!

Så gulligt huvud du gjort i Lera,kul att pyssla med!Jag pysslade förrut med zenitlera som finns i många olika färger och dessutom så går den att bränna i vanlig ugn.Det var så roligt så tid och rum försvann,jag gjorde en del kylskåpsmagneter och lite annat smått och gott.=)

Väldigt vacker bild med den röda fallfrukten på marken!ja där har du nog fullt sjå att få upp alla löv och göra fint.=)Ha en bra dag!

Kram Maria

Merja sa...

Vilken vacker bild med fall frukten. Den måste du kunna vinna något pris för!!! Skicka in någonstans vet ja´!!

Kul med ramarna..hoppas få se din samling så småning om:)

Papperslera?? måste den brännas..? ska nog ta en sväng tii Panduro i morgon;) Snygg modell!!

Anonym sa...

Paperclay är kul men rätt svårt och kladdigt tycker jag! Men vilken superfin torso/skulptur du gjort! Prova att kavla och klipp med mönstersax - det är jättekul!
Hälsar keramikern Mia
och tack för påhälsningen!