Snabba resultat

Ibland är det skönt att inte tänka så mycket utan bara göra. Inte ha så himla höga krav på resultatet utan bara ha roligt. Är övertygad om att fler skulle plocka fram symaskinen lite oftare om det inte behövde kännas så komplicerat...få strunta i att sick-sacka kanter, pressa sömmar, förtvätta tyg så det inte krymper, trådriktningar, klippa rakt och sy ännu rakare. Med lite tvärtom-inställning sydde jag enkelt och snabbt ihop en dyna. Klippte först till en bit vadd. Sen placerade jag ut tygbitar omlott på den och nålade fast. Sen wrooom wrooom - sick-sack söm fram och tillbaka längs med alla skarvar. Därefter nålade jag fast ett helt tygstycke baktill som jag sydde jag fast med några längsgående slingrande raksömmar. Snabbt, enkelt... gasade så att skruven (eller vad det är) vid ett tillfälle hoppade ur symaskinspedalen igen. Hmm, bäst jag gör något åt det!

Jaja lite snett & vindt och knöligt längs sidorna? Det döljer jag med ett kantband. Krävs lite mer nogrann. Kanske är mer på det humöret nästa söndag ;-)

Nej nej, idag har vi inte tid att sitta och vänta på långa projekt - dvs sitta stilla i tre sekunder så matte hinner ta en bild!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Fast du skulle inte vilja se mitt resultat! Du är så duktigt du!

Lusthuset sa...

Helt rätt, lilla Fröken Kattfot. Bort med alla krav (ibland i alla fall) och bara ha roligt.....sååå fint det blev. Så avis jag är på dig att ha så söta tassar på ditt lapptäcke och inte är det väl lätt att sitta still så länge som 3 sekunder!!! Ha det bra. Kram!!

Anonym sa...

Ibland blir det bäst så! Om man tittar på en del gammalt hantverk så är det inte så perfekt, men ändå så otroligt charmigt!

Willewira sa...

Vilket fint lapptäcke!!

Tycker det ser bra ut! Man får inte bli för petig, då blir det tråkigt att sy!

Leta i dammsugarpåsar är inget roligt - har gjort det ett antal gånger....

Ha det gott!
Willewira

Sussie sa...

Så himla fint! Helt rätt inställning, om allt är helt "perfekt" blir det ju tråkigt, det är ju det som är charmen med hantverk. Gosig liten misse som sitter på dynan :) Ha en fin dag, kramar

Poppins sa...

Nej, det är ju sant. Man måste inte alltid vara så ambitiös och det blev ju hur fint som helst!
kramar

Merja sa...

Det låter så enkelt när du beskriver det... men men...jag undrar;)
Sött lapptäcke!!