På fågeljakt

Idag bestämde jag mig för att ge mig på lite fågelfotografering i det fina vädret. Tjusiga Herr Koltrast brukar komma på besök ibland på baksidan. Där sitter han och burrar upp sig på en gren ovanför fröautomaterna. Och så dök han till min glädje upp idag :)

Den något blygare Fru koltrast satt en bit bort och tittade på. Åh vad jag längtar att få höra deras sång!

Det krävs lite tålamod att fota fåglar insåg jag. Inte så lätt att hänga med alla gånger. Rätt som det är vänder blåmesen rumpan till...eller hoppar till en ny gren! Jag får bli snabbare helt enkelt.

9 kommentarer:

Karin A sa...

Vilka fina fågelbilder! De är svåra att få på bild tycker jag men du har ju verkligen lyckats.

Trevlig kväll!

Lusthuset sa...

Ja. Herr och Fru Koltrast är väl välkomna gäster och som du säger ...vad man längtar efter deras sång. De har det nog inte lätt för de kan ju inte äta ut fröautomaten som de små "pjoddarna" (skånska för småfåglar) kan, så jag bruka "spilla" lite på marken, läs snön så det kan äta där istället. Alla gamla äpplen från i somras är slut för länge sedan. Söta bilder blev det ju. Ha en skön vecka. Kram!

cieldequimper sa...

Cute post, love the last photo! ;-)
Have a great start to the week!
http://marinagrenadinescieldequimper.blogspot.com/

Vintage Fairy Tales Rebecka sa...

Den rumpan var inte så dum, trots allt!
Riktigt gullig, precis i min smak.
Ha en bra vecka Fröken Kattfot
Kram
Becky

Erika sa...

Vi har en koltrast som sitter troget o väntar i trädet. Han vet att vi ger honom äpplen men i bland så säger han till oss för att vi inte varit tillräckligt snabba. Önskar jag kan fånga honom på bild precis så fint som du har gjort.

Merja sa...

Fina fågel bilder! Min kamera är alldeles för dålig för så nära bilder. Blir sugen att köpa till ny lins...

Elisa Day sa...

Vackra fågelbilder! Tycker sista bilden är så charmig med rumpan Kram

Kattfot sa...

Alla: Kul att ni gillade bilderna. Jag fick lite blodad tand ;-)

KRAM

Poppins sa...

Koltrastens sång är det vackraste man kan höra! Det betyder verkligen sommarkvällar för mig.