Utmanad

Lite sjuk, men laddad med en kopp äpple&kanelte antar jag nu denna roliga utmaning från Lantliv:

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
"är hennes fel. Vi kan inte skylla på kungen med tanke på oäktingen"
ur boken: Den andra systen Boleyn av Philippa Gregory

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En trave med nyinköpt pyssel, papper, stickers & kort...
3. Vad var det senaste du såg på tv?
Vaknade av att sambon låg och tittade på TV4 morgon, så det borde ha blivit en intervju med 2 nya minstrar (orkande inte lägga namnen på minnet). Men om vi ska räkna ett helt program så var det "Bonde söker fru".
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
11.15 (den är 11.36)
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
SR Mozart, som jag fått dille på de senaste 2 veckorna.
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Det var igår kväll när vi handlade
7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Oj har jag glömt, men det borde ha varit Lantliv´s blogg för att hitta utmaningen.
8. Vad har du på dig?
Ett par grå mysbrallor, Nalle Puh strumpor, en röd tröja och stor stickad sjal runt halsen. Jättesnyggt!
9. Drömde du något inatt? I så fall - vad?
Först feberyrade jag om jobbet sen övergick det nog till lite trevligare drömmar.
10. När skrattade du senast?
Om jag räknar gapskratt av magkrampstyp så var det i torsdags när jag och en kollega gjorde oss lustiga över vår arbetssituation.
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Framför mig hänger en liten inramad akvarell av ett malaysiskt hus. Sen är väggarna mest täckta av bokhyllor.
12. Har du sett något konstigt på sistone?
Ja jag ser så mycket konstigt. Exempelvis alla människor som ska behöva leva utstötta och hemlösa på Stockholms gator. Ännu konstigare är vi människor som inte låtsas se dom varje dag...för att vi är rädda...tycker synd om dom...samtidigt som vi ser ner på dom.
13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Riktigt rolig, det är min första utmaning också!
14. Vilken var den senaste film du såg?
Kommer ärligt talat inte ihåg...
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Ärligt talat undrar jag om jag inte skulle hamna på hispan först. Nä nu ska jag tänka till-
Ett eget hus som jag skulle renovera och anlägga en trädgård till, helt efter min smak.
Skulle köpa bil till pappa och se till att mamma skaffade körkort, sen skulle hon få en bil - och så skulle jag se till att det inte behövde tänka på pengar längre. Ge mina vänner med något de verkligen drömt och behöver. Ta fem sabbatsår och komma på vad jag vill bli när jag blir stor... Å fy vad svårt detta var, jag måste hoppa vidare till nästa fråga.

16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Att människor i gemen tror att jag är så lugn och harmonisk.
17. Om du kunde förändra EN sak i världen, utan att ta hänsyn till politik och skuldkänslor, vad skulle det vara?
Att människor skulle acceptera varandras olikheter (inom ramen för vad som kan anses moraliskt förstås,)
18. Tycker du om att dansa?
Absolut
19. George Bush?
Det är mannen man ska hata eller älska. Jag gör ingetdera
20-21. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Gillar gammeldags rejäla namn så för flicka Astrid eller kanske Majken. Pojknamn är lite svårare för alla fina namn som Albin och Arvid har blivit så poppis nu så känns dom inte lika roliga. Isak är fint (men det är för att jag tyckte Isaac of York verkade så snäll i Ivanhoe) så vi säger väl det då ;-)

22. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Ja kanske, tycker Danmark och England har en charm som tilltalar mig. Fast nä, jag skulle nog få hemlängtan till Sverige.
23. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Välkommen kära barn, nu ska du få uppleva paradiset i evighetens evighet....
(det skulle låta riktigt fint och lovande tycker jag)

24. Vilka fyra personer vill du ska svara på de här frågorna?
Maya my friend, duktiga pyssliga krimskrams, Minne och den sista överlåter jag till vem som helst som vill utmanas :-)

3 kommentarer:

Minne sa...

Hej!
Tack för utmaningen. Jättekul det är min första. Jag ska ta itu med den så fort jag får lite bättre tid. Ha en skön helg :)

Krimskrams sa...

Ska sätta tänderna i den här så småningom. :o)

Kattfot sa...

Minne & Krimskrams : ingen brådska :-)