Svåra val


Igår var det gödsling som gällde och idag har jag förberett en rabatt som jag alltid direktsår ettåringar i. Två säckar barkmull ner i leran som faktiskt börjar ge med sig efter tre säsongers envist grävande. Fast jag har ju haft ganska mycket hjälp av alla ringblommor som växt där, Hur dom lyckats växa i denna lera förstår jag bara inte. Men i år får det bli ringblommor någon annanstans. Har ju planerat för sommarblommor i vitt och rosa.
Nu är bara frågan om jag ska börja så redan nästa helg eller vänta till andra helgen i maj. Ska jobba borta i elva dagar och av någon anledning känner jag mig nästan lite småstressad över att missa en trädgårdshelg. Jag brukar så ganska tidigt och lägga fiberduk över det hela, men jag tror jag får vänta tills jag kommer hem igen...eller inte?

Inga kommentarer: