Balkansippor


Balkansippa Anemone blanda, är en av mina trädgårdsfavoriter nu på våren. Jag satte några knölar av den vita varianten när vi flyttade hit för fyra år sedan. Tänker alltid att jag borde sätta ut fler varje höst...men lyckas på något vis glömma bort det. I år blommar det extra mycket , men så har väl knölarna blivit fler därnere i jorden. Tyckte jag kunde lyxa till det och plocka in ett par stycken - vårens första lilla bukett från trädgården :-)

Windflowers are one of my favourites this time of year. I planted some bulbs when we moved here four years ago, and they have really spread themselves in their little corner. I´m a bit curious to try the blue and pink ones aswell.

9 kommentarer:

JULIEK sa...

Ååååå den var ju bare helt underbar : )

Hulda sa...

Veldig fine blomster. Artig å lese om planteplanene dine. Sikkert veldig lurt med en fiberduk over de frøene du sår ute.

Karin sa...

Åhh så vacker den vita är!

Lis vom Lindenhof sa...

Wonderful photography of beautiful bloom!
Lis

Kattfot sa...

Julie: Ja, en riktig skönhet är det :-)

Hulda: Ja fiberduk brukar fungera riktigt bra.

Karin: Visst är den, är lite fyfiken på de rosa och blå. Har aldrig sett dem på riktigt. Men den här är en riktig pärla :-)

Lis: Thanks, it´s one of my favourite flowers.

Lusthuset sa...

De är så fina och förökar sig snällt verkar det som. Jag satte en påse blandade färger för några år sedan och det kommer upp nya lite här och där. Undrar om myrorna släpar rund på dom. Vitt är alltid vackert.

Poppins sa...

Vilk en söt liten sippa!

Mrs M sa...

Så fina, måste plantera såna nästa år... jag tror jag är en anemonfantast :-)!

Anonym sa...

Vad mysigt med årets första bukett! Jättefin bild :) Önskar dig en fortsatt trevlig söndag!