Rabarber

Valborg till ära bakade vi rabarberkaka. Det är ju så gott, kan lova att det brukar bli många laddningar under sommaren. Här hemma är rabarberkakebaket strikt uppdelat. Jag skördar medan sambon står för själva bakandet. Rabarberkaka är hans lilla specialitet nämligen - även om han inte riktigt vill erkänna det själv ;-)

We made some RhubarbCake yesterday. Yummie! But there are some rules in this household when baking this particular cake. I do the harvesting and my fiancé does the baking. It´s his speciality :-)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses vad sugen jag blir på rabarberkaka :)

Poppins sa...

Åh, såg gott det såg ut. Vilken färgprakt!
Hoppas du inte har något emot att jag länkar till dig?

Poppins sa...

P.S. Glömde säga att jag blir så mjuk i hjärtat varje gång jag ser den lilla kattfoten där uppe till höger... :)

Lily of the valley sa...

Åh, vad gott! Jag var sugen på rabarberpaj innan idag och eftersom jag inte har egna rabarber så fick det bli djupfryst färdig paj, trodde jag. Det fanns ingen! Jäklar, va sur jag blev! Jag som var så sugen!
Förmodar att det smakade bra! :)
Kram
Lily =^_^=

Lily of the valley sa...

I affären fanns inga rabarberpajer bara äpple-och blåbärspaj.

Kattfot sa...

Ljuvligt hemma: Ja mumsigt värre!

Poppis: Åh va gullig du är, självklart inte. :-)

Lily: Ja den gjorde ju det och ännu godare idag när den stått och gonat till sig lite i kylen. Attans, nämen dom får ju skärpa till sig lite i din affär tycker jag ;-)

Anonym sa...

Åh gud så gott =) Men än får jag vänta på rabarbern att bli färdig för kaka =)

Anonym sa...

Ja jag väntar på att rabarbern ska bli klar.
Såg gott ut

Henny sa...

Ohhh I love "Rhabarber" thats the word in German.
No recipe for Rhubarb junkies like me?????

Anonym sa...

Hej!
Rabarberkaka är det godaste som finns! Har redan gjort 2 i år...