Vårblomning

Nu blommar det väldigt mycket i gult i trädgården. Vid entrén en forsythia som faktiskt blommar för första gången sen vi flyttade hit för ca 4 år sedan. Då var hela busken nerklippt till marken.

De förra ägarna måste ha varit särskilt förtjust i narcisser för dom finns massor och i flera olika sorter. En liten skatt som jag är otroligt tacksam över. Fyra varianter lyckades jag fånga på bild idag, blåsten till trots.





Årets första tulpaner, men fler väntar på att slå ut. Jag vågar nästan inte säga det, men inte en enda lök har rådjuren rört i år.



...eller vänta, jag glömde ju flocktulpanerna som faktiskt blommat ett tag nu.


Den söta vårlöken dyker upp lite här och där. Den får ju gräsmattan att se extra frodigt grön ut på sina håll också.

4 kommentarer:

Hulda sa...

Så vakre blomster. Det er nydelig når de titter opp, ser at påskeliljene snart står i blomst i hagen her også.

Kattfot sa...

Ja visst är det härligt! Hoppas du snart får njuta av dina :-)

JULIEK sa...

Jættevackert er det. Her kommer det også upp vækster nu, men vi ligger lite efter.

Poppins sa...

Jag förstår de förra ägarna, det är vackert med narcisser!