Röda fåglar

Februari är här och visst har dagarna blivit lite längre. I morse kom äntligen snön och med den en grupp domherrar som hållit till på baksidan hela dagen. Nästan lite julstämning såhär i februari, vilket får mig att tänka på en av de böcker jag (och Miranda) läst nyligen: En röd liten fågel i juletid av Fannie Flagg.

En charmig historia om en sjuk man som på sin doktors inrådan lämnar storstaden för att tillbringa sina sista månader i den lilla idylliska staden Lost River. En riktig mysbok lagom för en söndagseftermiddag i soffan.

9 kommentarer:

Sussie sa...

Godmorgon. Håller med dig, en riktig mysbok. Lättläst och värmande. Vet att jag sagt det tusen gånger snart men jag säger det igen: dina små gummor är helt underbara! Bilden med tavlan bakom blev extra fin, en liten installation :) Ha en fin dag, kram.

Åsas Kammare sa...

Jag gillar iallafall omslaget på boken, mina fågel-skisser har inte hunnit komma ut på papper än, men det där omslaget gjorde att jag fick lite inspiration igen.

Din senaste rosengumma är bedårande, lika ljuvlig som de andra!!

Kattfot sa...

Zanna: Jag blir lika glad varje gång att du säger det. Tack snälla rara du *kram*

Åsa: Omslaget var det som fick mig att titta närmare på boken. Rätt omslag kan göra så mycket. Är så nyfiken på dina fågelskisser. Kul att du fick lite inspiration :-) *kram*

Poppins sa...

Ett bra boktips, tack. Har inte hört talas om den boken.
Vandring i fjällen låter härligt! Ja, Madeira är inte dumt det heller.
kram

Anonym sa...

Vilken fin sida med mysiga bilder!

Anonym sa...

Ännu ett boktips från dig som jag måste kolla upp! Jag gillar hennes Stekta gröna tomater.

Och din senaste gumma är, förstås, bedårande!

Unknown sa...

Så fin bok,ja domherrar är verkligen fina med sina röda färggranna bröst.Ja,det känns skönt när ljuset återvänder,man längtar till våren nu!Ha en fin och bra dag!

Kram Maria

Kattfot sa...

Poppins: Hoppas du gillar den :) *kram*

Fru A: Tack för att du tittade in :)

Soffy: Va kul! kram på dig :)

Maria: Ja nog är det dags för våren nu, jag börjar ge upp drömmarna om att få en månad med vit vinter.

Filifjonkan 1 sa...

Å dessa underbara domherrar med in röda färg äpplen i ett vinterträd ser de t som på håll en solig snödag