Bokminnen

När det var skollov spenderade jag timmar uppkrupen under sänglampan. Oboy, knäckemackor och en spännande bok. Så mysigt!

En del favoriter hittade jag hemma i bokhyllan. Som ett gäng luggslitna och tummade romaner av Bernard Nordh. Sidorna var mjuka och luktade sååå gott! Spännande vildmarkshistorier om nybyggare och fjällfolk som jag läste fler gånger om. Sist jag var hos pappa lånade jag med dom hem. Det var länge sen jag läste dom nu. Jag får samma myskänsla och de luktar fortfarande lika gott!

4 kommentarer:

cieldequimper sa...

I don't understand what you wrote but the books are gorgeous. I could spend my life buying books and reading them!

Anonym sa...

Eller lukten när man kliver in på ett bibliotek! Jag och barnen går ofta dit.

Anonym sa...

Precis som jag. Jag brukade ha honung på mina knäckemackor, och så alltid oboy och bok (eller ibland kamratposten) :)

Anonym sa...

Känner en annan Bernard Nordh :) Ja, vilka minnen böckerna rymmer! Jag läste Agatha Christie, drack apelsinjuice och åt Bragokex ett tag på högstadiet :)