Färdig

Den virkade trasmattan är klar och jag är riktigt nöjd med resultatet. Det är första gången jag gör en sån här och det var faktiskt lättare än jag trodde. Och så pass roligt att jag redan planerar för nästa. Gillar att kunna återanvända gamla saker och göra något nytt. Det här blev en mix av gardintyg, ett gammalt lakan och en stuvbit jag hade liggandes.
. . .
I´m so happy with the result! My very first crocheted rag rug. Surprisingly easy and fun to make. I really like the idea of being able to use scraps and pieces of old fabric to create something new.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fin! Vilket tålamod du har.

Hulda sa...

Den ble utrolig fin! Så flott med de lyse fargene innerst, og den mørke borden ytterst. Stilig bilde også, med de søte skoene på matta. :)

cieldequimper sa...

This is simply delightful! You say it's surprisingly easy, yet it looks so complicated!
Have a wonderful weekend.
http://marinagrenadinescieldequimper.blogspot.com/

Anneli sa...

Hm skorna/tofflorna i bakgrunden liknar några jag hittade på stan idag o tänkte köpa...H&M ?

Kattfot sa...

Annica: Tack :)t

Hulda: Tack, hade tänkt göra den ännu större men det ljusblå tog slut och det var nog lika bra.

Cieldequimper: You only need to know the basics. I promise!

Anneli: Helt rätt! Fick dom i julklapp och har tussat runt i dom här hemma sen dess. Rekommenderas! Spring tillbaka o köp :)

Willewira sa...

Jättefin!!
Och varför har inte jag tänkt på det? Har ju ett helt skåp fullt av tyger...

Vilken storlek på virknålen använder du??

Ser fram emot att se ditt nästa alster.

Ha en skön söndag!
Kram
Willewira

Kattfot sa...

Willewira: Perfekt att få användnng av alla sina tyger ;-) Jag använde nr 10, det funkade bra!

Vintage Fairy Tales Rebecka sa...

Lovely!
Den typen av mattor virkade min mamma förr i tiden.
Hon använde dem även som dukar!
Ha en fin söndag
Becky

Merja sa...

Mjukt och skönt att sätta fötterna på:)

Cin sa...

Så bra det blev! :)
Kram

Anonym sa...

Så fin mattan blev - blir sugen på att testa!