Buketter


Att plocka blommor och göra buketter är något av det mest avkopplande jag vet. Skulle vara kul att lära sig olika sätt att binda en bukett på. Fast det behövs ju inte så mycket för att det ska bli ett fint arrangemang ändå. Igår plockade jag in daggkåpa, vintergröna och så knipsade av två blommor från en vanlig krukros. Den runda vasen är en favorit som jag hittade hos Stadsmissionen tidigare i vår. Alldeles perfekt för små buketter.

Nu har jag siktet inställt på lupinerna som ska till att blomma ute på ängen. Tänk att få ta in ett stort fång... det är grejer det!

8 kommentarer:

JULIEK sa...

Oj så fin denne buketten blev. Passade ju perfekt i den vackra vasen. Ja det er roligt at gjøra buketter : )

Anonym sa...

Vilken jättesöt bukett. Att göra buketter är ett mycket trevligt göromål och just rosor och daggkåpa är trevliga blommor att använda. Just nu är siktet inställt på alla härliga pionknoppar.

Hulda sa...

Så flott bukett du har laget. Jeg trodde først at det var et bilde du hadde funnet et sted, skikkelig profft gjort. :) Nydelig med marikåpe i buketter, de gjør seg godt. Forøvrig mange flotte blomsterbilder du har lagt inn siden sist jeg var innom hos deg. Masse fint! Det er jo så skjønt ute nå. Og tenk, nå er det 1.juni. :) Sommer!

Kattfot sa...

Julie: Tack snälla.

Karin: Åh pioner, har inte en enda. Måste bli ändring på det!

Hulda: Tack :-) Nja jag tror buketten ser extra proffsig ut bara för att mina snälla sambo fotat den i sin studio.

karu sa...

så nydlige blomster. å det at du har laget den selv er et stort pluss

Poppins sa...

Lupiner har en så härligt färgskala.
Din bukett är jättesöt. Daggkåpa gör sig verkligen tillsammans med rosor, det brukar jag också ha.
Kram

Poppins sa...

Glömde säga att ditt foto var så bra. Ser ut att vara taget av ett proffs.

Kattfot sa...

Karu: Tack vad kul att höra :-)

Poppins: Tack :-) Jag brukar fota alla bilder själv i bloggen, men i det här fallet är det min sambo som tagit bilden i sin lilla studio. Ska visa din kommentar, då blir han glad!